| 2145 Visites
El PageRank ha estat, des de la seva introducció, un dels conceptes més estudiats i discutits del posicionament web o SEO. Com ja sabreu el PageRank és una marca registrada per Google el 9 de gener de 1999, consisteix en un conjunt d’algorismes utilitzats per assignar de forma numèrica la rellevància o importància de les pàgines web indexades per un motor de cerca.
Quan es comença en aquest món del SEO per Internet una de les primeres incògnites a què t’enfrontes i que et fa perdre el son més d’una nit és el “número màgic”, per sort o per desgràcia ja no has de perdre el son amb aquest tema: el 7 de març de 2016 Google va notificar oficialment que el Pagerank públic ja no seria accessible per als usuaris.
Des de llavors ja no es mostra aquesta informació a cap eina i totes les pàgines han passat a tenir un PageRank “0”.
El Pagerank intern de Google segueix funcionant, encara que ja no ho vegis, i per això segueix sent important conèixer què és, com funciona, i quines mètriques SEO alternatives pots utilitzar per la teva pàgina web o botiga online.
Quines alternatives tenim al PageRank? Les més conegudes i fiables de les que disposem: Moz i Majestic.
Per això mateix el PageRank no ha desaparegut, segueix existint, el què ha passat és que Google ja no ens ofereix com fins ara d’aquesta informació tant valuosa. Sense aquests valors de PageRank públic per als usuaris poc experimentats és més complicat realitzar campanyes de creació d’enllaços per comercialitzar-los, de totes maneres, encara tenim altres sistemes per mesurar aquests valors.
Article escrit per Argar Jorba
Dissenyador gràfic i desenvolupador web especialitzat en pàgines web i botigues online.
Si t'agraden els meus articles i vols consells més valuosos, no dubteu a fer una donació.